Circular workwear van T’RIFFIC by Schijvens naar de finale van de Global Goals Social Impact Challenge

17 oktober 2018

De Global Goals for Sustainable Development zijn 17 doelen, in 2015 opgesteld door de Verenigde Naties voor een betere wereld in 2030. De doelen hebben betrekking op o.a. een einde aan armoede, het stoppen van klimaatverandering en het streven naar gelijkheid. Dit stimuleert overheden, bedrijven en burgers om samen aan een betere toekomst te werken.

 

De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) ondersteunt met de campagne Gemeenten4GlobalGoals de Nederlandse gemeenten om deze duurzaamheidsdoestellingen te behalen. De BNG bank, de VNG en de Social Impact Factory hebben de Global Goals Social Impact Challenge opgezet om gemeenten en ondernemers bij elkaar te brengen en te stimuleren zich in te zetten voor deze doelen. Door middel van financiering kunnen de BNG bank en VNG bedrijven ondersteunen in het realiseren van duurzame initiatieven.

Global Goals 12 staat centraal bij deze challenge, ‘verantwoorde consumptie & productie’. Het stoere bedrijfskledingmerk T’RIFFIC, ontworpen en geproduceerd door Schijvens, wil gemeenten stimuleren om hun personeel aan te kleden in haar duurzaam geproduceerde werkkleding.

Zo wordt stap voor stap Nederland steeds meer circulair.